Segell electrònic d'actuació administrativa automatitzada
La Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, en el seu article 41.1 estableix que “entén per actuació administrativa automatitzada qualsevol acte o actuació efectuada íntegrament a través de mitjans electrònics per una Administració Pública en el marc d’un procediment administratiu i en la qual no hagi intervingut de manera directa cap empleat públic”.
L’article 19 del Reial decret 1671/2009, de 4 de novembre, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics (article que es manté en vigor), determina que la creació dels segells electrònics es realitzarà mitjançant resolució del titular de l’organisme públic competent, que es publicarà a la seu electrònica corresponent, regulant les dades que necessàriament han de figurar en la resolució aprovatòria.
La Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, en el seu article 42 disposa que “en l’exercici de la competència en l’actuació administrativa automatitzada, cada Administració Pública pot determinar els supòsits d’utilització dels sistemes de signatura electrònica següents:
Per resolució d’Alcaldia de data 12 de desembre de 2017 es va aprovar, entre altres, crear el segell electrònic de l’Ajuntament de Lleida, emprat per a fer les actuacions administratives automatitzades. Per Decret d'Alcaldia de data 24 d'abril de 2020, es procedeix a renovar el segell electrònic d'òrgan de l'Ajuntament de Lleida, amb les característiques següents:
La validació i comprovació de la no revocació del certificat es podrà fer a través del web del prestador del servei de certificació a l'adreça electrònica següent: https://www.eacat.cat/web/guest/signatura.
D’altra banda, també es podrà fer la verificació dels documents signats amb segell d'òrgan a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Lleida: https://seu.paeria.cat.
Dacord amb larticle 6 del Reglament per a lús de la llengua catalana a lAjuntament de Lleida, de data 5 de novembre de 2014, "els impresos shan doferir en la versió catalana, sense perjudici del dret dels particulars a omplir-los en castellà. Les versions castellanes seran a llur disposició si la persona interessada ho demana", en el següent tràmit.
De acuerdo con el artículo 6 del Reglamento para el uso de la lengua catalana en el Ayuntamiento de Lleida, de fecha 5 de noviembre de 2014, "los impresos deben ofrecerse en la versión catalana, sin perjuicio del derecho de los particulares a rellenarlos en castellano. Las versiones en castellano estarán a su disposición si la persona interesada lo solicita", en el siguiente trámite.